FAQ

Vyberte značky pro přesnější hledání

Načítám...

Co dělat, když zapomenu heslo?

appka

Nic se neděje. Na přihlašovací stránce, zažádáte o obnovení hesla. Potom zadáte e-mail a my vám na telefonní číslo zadané u smlouvy pošleme ověřovací kód. Ten naťukáte do appky, nastavíte si nové heslo a přihlásíte se.

Mám nárok na náhradní vozidlo jako poškozený při dopravní nehodě způsobené vozidlem pojištěným u jiné pojišťovny?

havarijní pojištění
povinné ručení

Jako poškozený máte na náhradní vozidlo nárok. Nárok uplatněte u pojišťovny, u které mělo vozidlo, které způsobilo škodu na vašem vozidle, v den nehody sjednáno povinné ručení. Je však důležité, aby zapůjčení náhradního vozidla bylo účelné (např. nevlastníte jiný vůz, vaše poškozené vozidlo mělo platnou STK atd.). Nárok na zapůjčení náhradního vozidla máte po dobu, po kterou své vozidlo, v důsledku jeho poškození, nemůžete využívat. To neplatí, pokud by oprava poškozeného vozidla trvala zjevně nepřiměřeně dlouho.

V případě, že by oprava vašeho vozidla nebyla možná nebo ekonomicky účelná, máte nárok na náhradní vozidlo do doby, než budete jako poškozený seznámen se skutečností, že se jedná o tzv. totální/úplnou škodu.

Jak mám postupovat, pokud dojde ke škodě na pojištěném majetku?

pojištění majetku

Přečtěte si, jak u nás probíhá řešení škod.

  1. Pokud je škoda způsobena požárem nebo jde o trestný čin (krádež, vandalismus), zavolejte vždy policii nebo hasiče.
  2. Poškozený majetek zabezpečte proti dalším škodám (např. provizorně opravte poškozenou střechu, aby do objektu nezatékalo).
  3. Zdokumentujte vzniklou škody (foto, video, zajištění svědků), snažte se zachytit celkový pohled na poškozené věci i detaily poškozených částí.
  4. Vzniklou škodu nám co nejdříve oznamte. My vám obratem dáme identifikační číslo pojistné události, domluvíme se na dalším postupu a sdělíme vám, jaké dokumenty od vás budeme chtít. V případě potřeby k vám pošleme našeho mobilního technika.

Můj dům neslouží jen k bydlení, ale i k podnikání. Mohu si ho pojistit v rámci pojištění majetku?

pojištění majetku

Ano, dům si pojistit můžete. Podmínkou je, že více jak polovina domu je určena k bydlení. Pokud je více než 50 % domu určeno na podnikání, kontaktujte nás, vypracujeme vám individuální nabídku.

Chci platit ze zahraničí, jaký mám použít IBAN a SWIFT kód?

platba

Pro platbu ze zahraničí použijte prosím tyto údaje - číslo bankovního účtu volte dle údajů na smlouvě:


IBAN: CZ47 0100 0001 2315 6290 0267
BIC (SWIFT): KOMBCZPPXXX


IBAN: CZ78 0100 0000 0000 0233 0257

BIC (SWIFT): KOMBCZPPXXX


Komerční banka, a.s.
Na Příkopě 33, 114 07 Praha 1

Uzavřel jsem u vás havarijní pojištění, dokdy mám dodat fotografie vozidla?

autopojištění
havarijní pojištění

Auto nafoťte a fotky pošlete nejdříve 5 dnů před počátkem platnosti vašeho havarijního pojištění, zároveň fotky nesmí být starší 5ti dnů od data sjednání nebo od data, kdy dojde k navýšení pojistky či od jejího výročí.

Obecně platí, abyste fotky dodali co nejdříve od zaslání instrukcí, protože bez kompletní námi schválené fotodokumentace havarijní pojištění nebude platit.

Byla mi způsobena škoda osobou, která má u vás pojištění odpovědnosti. Jak mám postupovat při náhradě škody?

pojištění odpovědnosti

Pokud vám byla způsobena škoda naším klientem s pojištěním odpovědnosti, doporučujeme následující postup:

  1. Neprodleně nám oznamte vznik škody, spojíme se s vámi a domluvíme se na dalším postupu.
  2. Zajistěte identifikační údaje osoby, která škodu způsobila, a uplatněte u ní písemnou formou nárok na náhradu škody. Nárok na náhradu škody nelze uplatnit u Direct pojišťovny. Zároveň vám nemůžeme sdělit údaje o smlouvě našeho klienta. K úspěšnému vyřešení škod je důležité, aby náš klient s vaším nárokem souhlasil.
  3. Vzniklou škodu do začátku našeho šetření neodstraňujte. Není-li to možné, pořiďte podrobnou dokumentaci škod (foto, video, případné svědecké výpovědi).
  4. V případě škod na majetku uschovejte poškozené či zničené věci pro potřeby našeho dalšího šetření.
  5. Doložte všechny doklady, které si od vás vyžádáme v rámci registračního dopisu.

Co potřebuji k nahlášení pojistné události u pojištění odpovědnosti?

pojištění odpovědnosti

Přečtěte si, jak u nás probíhá řešení škod.

Pro nahlášení škody od vás budeme potřebovat:

  • číslo vaší pojistné smlouvy,
  • vaše identifikační údaje,
  • identifikační údaje poškozeného (jméno, příjmení, popř. název firmy, kontaktní údaje),
  • popis příčiny vzniku pojistné události,
  • místo, datum a čas vzniku pojistné události,
  • odhad výše vzniklé škody,
  • dokumentace (foto, video) vzniklého poškození.

Jak mám oznámit pojistnou událost úrazového pojištění?

úrazové pojištění

Jakmile ukončíte léčení a rehabilitaci po úraze, vyplňte tiskopis Oznámení pojistné události – Úraz a doložte kopie veškeré zdravotní dokumentace k úrazu. Vše můžete poslat jednoduše e-mailem na info@direct.cz.

Kde najdu formuláře a dokumenty k úrazovému pojištění?

úrazové pojištění

Všechny dokumenty, oznámení či oceňovací tabulky najdete online na našem webu.

Můžu jet s náhradním autem do zahraničí?

garance mobility

Do zahraničí můžete náhradním autem odcestovat jen s výslovným písemným souhlasem servisu. Musí to být uvedené ve smlouvě.

Jak se do appky poprvé přihlásím?

appka

Stačí vám vaše rodné číslo a číslo smlouvy, kterou máte sjednanou u Direct pojišťovny. Pokud u nás žádnou smlouvu nemáte, můžete appku využít ke sjednání nového pojištění.

Uzavřel jsem povinné ručení, kdy dostanu originál zelené karty?

autopojištění
povinné ručení

Dočasnou zelenou kartu s platností 30 dnů od nás dostanete e-mailem hned po uzavření pojistné smlouvy na povinné ručení. Po zaplacení pojistné smlouvy obdržíte dlouhodobou zelenou karu také poštou společně s Pojistkou a Záznamem o dopravní nehodě.

V případě pojištění nového vozidla nebo vozidla, kterému v okamžiku pojištění nebyla přidělena RZ, bude první zelená karta vystavena pouze s VIN vozidla. Jakmile nám RZ vozidla doplníte, zašleme vám novou zelenou kartu, ve které bude RZ vozidla místo VIN vozidla.

Co mám dělat při dopravní nehodě?

autopojištění

Přečtěte si, jak u nás probíhá řešení škod.

Při dopravní nehodě se snažte zachovat klid a dbejte především na svou bezpečnost, o to více, pokud se nehoda stala na dálnici či na nepřehledném místě.

  1. Policii volejte vždy za těchto okolností:
  • dojde ke zranění nebo usmrcení některého z účastníků nehody,
  • škoda na některém z vozidel (včetně přepravovaných věcí) přesáhne 100 000 Kč,
  • škoda na některém z vozidel (včetně přepravovaných věcí) přesáhne 100 000 Kč,
  • některý z účastníků nehody odmítne sepsat a podepsat záznam o dopravní nehodě nebo se s ostatními účastníky nedomluvíte na tom, kdo nehodu zavinil,
  • dojde ke škodě na majetku třetí osoby, která na nehodě neměla účast (např. u poškození zaparkovaného vozidla, sloupu veřejného osvětlení, svodidel, dopravního značení či střetu se zvěří).
  1. Tato pravidla platí v ČR. Podobné je to i na Slovensku. Nezapomeňte, že každý stát má jiná pravidla pro volání policie k dopravní nehodě, ke které na jeho území došlo.
  2. Pokud nebudete volat policii, doporučujeme vám nafotit z různých úhlů místo nehody včetně rozsahu poškození vozidel. S ostatními účastníky nehody vyplňte záznam o dopravní nehodě. Vyplňte všechny náležitosti a poté jej všichni podepište.
  3. Pokud bude vaše auto nepojízdné a budete potřebovat odtah auta nebo si nevíte rady, jak postupovat, zavolejte na nepřetržitou linku +420 291 291 291.

Jak dlouho průměrně trvá vyřízení škody z havarijního pojištění?

krátkodobé havarijko

V 90 % případů uzavřeme šetření škody do 7 hodin od dodání všech dokumentů.