FAQ

Vyberte značky pro přesnější hledání

Načítám...

Co dělat, když zapomenu heslo?

appka

Nic se neděje. Na přihlašovací stránce, zažádáte o obnovení hesla. Potom zadáte e-mail a my vám na telefonní číslo zadané u smlouvy pošleme ověřovací kód. Ten naťukáte do appky, nastavíte si nové heslo a přihlásíte se.

Mám nárok na náhradní vozidlo jako poškozený při dopravní nehodě způsobené vozidlem pojištěným u jiné pojišťovny?

havarijní pojištění
povinné ručení

Jako poškozený máte na náhradní vozidlo nárok. Nárok uplatněte u pojišťovny, u které mělo vozidlo, které způsobilo škodu na vašem vozidle, v den nehody sjednáno povinné ručení. Je však důležité, aby zapůjčení náhradního vozidla bylo účelné (např. nevlastníte jiný vůz, vaše poškozené vozidlo mělo platnou STK atd.). Nárok na zapůjčení náhradního vozidla máte po dobu, po kterou své vozidlo, v důsledku jeho poškození, nemůžete využívat. To neplatí, pokud by oprava poškozeného vozidla trvala zjevně nepřiměřeně dlouho.

V případě, že by oprava vašeho vozidla nebyla možná nebo ekonomicky účelná, máte nárok na náhradní vozidlo do doby, než budete jako poškozený seznámen se skutečností, že se jedná o tzv. totální/úplnou škodu.

Jaké výhody nabízíme, když auto upravíte u nás?

havarijní pojištění
garance mobility
  • Postaráme se o vás od začátku do konce
  • Zajistíme vám místo v servisu do tří pracovních dní.
  • Můžete využít náhradní auto zdarma, 50% slevu na spoluúčast, nebo prodlouženou záruku na práci servisu

Více informací o servisu s výhodami najdete zde

Co mám dělat při pojistné události u cestovního pojištění?

cestovní pojištění

Přečtěte si, jak u nás probíhá řešení škod

Pokud se na svých cestách ocitnete v nesnázích, zavolejte na naši asistenční službu, kterou máte uvedenu na vaší kartičce cestovního pojištění. Pomůžeme vám situaci co nejrychleji vyřešit a k tomu potřebujeme všechny dokumenty, které budou popisovat, co se stalo. Například lékařskou zprávu, kontakt na ošetřujícího lékaře, všechny účty za léky a ošetření atd. Pokud způsobíte někomu škodu, zajistěte si fotky, video či kontakty na svědky pro potvrzení rozsahu škod.

Jak mám oznámit pojistnou událost úrazového pojištění?

úrazové pojištění

Jakmile ukončíte léčení a rehabilitaci po úraze, vyplňte tiskopis Oznámení pojistné události – Úraz a doložte kopie veškeré zdravotní dokumentace k úrazu. Vše můžete poslat jednoduše e-mailem na info@direct.cz.

Jak mám správně vyplnit záznam o dopravní nehodě?

autopojištění

Přečtěte si, jak u nás probíhá řešení škod.

Vždy doporučujeme mít v autě záznam o nehodě, který usnadní zápis o okolnostech havárie.

  1. Věnujte vypisování pozornost, ať nezapomenete na žádné údaje nebo ať omylem nezaměníte údaje jednotlivých účastníků. Po podpisu a oddělení listů již není možné údaje měnit.
  2. Pečlivě vyplňte údaje o detailech havárie. Velmi často se chybuje především v těchto oddílech:
    • Označení místo střetu šipkou (bod č.10) - místo označte co nejpřesněji.
    • Okolnosti nehody (bod č. 12) - projděte si všech 17 možností a označte křížkem ty, které se týkají vaší nehody, a to pro každý vůz nehody. Do závěrečného políčka uveďte u každého vozidla počet vámi takto označených políček.
    • Plánek dopravní nehody (bod č.13) - co nejpřesnější nákres by měl obsahovat také označení silnice, jména ulic, šipky směru jízdy vozidel nebo také dopravní značky či semafory.
  3. Uveďte kontakty na svědky nehody nebo spolujezdce (jméno, adresu, telefon či e-mail). Jejich svědectví bude využito, pokud účastníci popisují průběh dopravní nehody odlišně.
  4. Kompletně vyplněný formulář podepište a nechte jej podepsat i druhým řidičem, kterému dáte jednu kopii záznamu. Druhou kopii si ponecháte pro sebe a pro předání pojišťovně.
  5. Pokud se dopravní nehoda týká maximálně dvou aut, bude vám stačit společně jedna sada formulářů. Pokud je poškozených aut více, budete pro záznam nehod potřebovat vypsat více formulářů.

Náš tip: Nechte si do záznamu o dopravní nehodě od viníka napsat doznání, např. do poznámky ve spodní části záznamu. Samotný záznam o nehodě doznáním není.

Kde najdu formuláře a dokumenty k úrazovému pojištění?

úrazové pojištění

Všechny dokumenty, oznámení či oceňovací tabulky najdete online na našem webu.

Mám u vás cestovní pojištění. Kdy mám volat přímo vám a kdy na asistenční službu?

cestovní pojištění

Přečtěte si, jak u nás probíhá řešení škod.

Na asistenční službu volejte, jakmile se na cestách octnete v nouzi nebo potřebujete zdravotní pomoc. Asistenční služba je vám k dispozici nonstop na telefonu +420 290 290 291. Pokud jste cestovní pojištění sjednali před 31. květnem 2017, použijte asistenční službu na čísle +420 291 291 291.

Přímo nás můžete kontaktovat v případě jakýchkoliv dotazů k vašemu pojištění, smlouvě nebo pokud potřebujete provést změny ve smlouvě. Na telefonické lince +420 221 221 221 nás zastihnete každý všední den mezi 8. a 19. hodinou.

Jaké dokumenty potřebujete pro uhrazení škod u cestovního pojištění?

cestovní pojištění

Přečtěte si, jak u nás probíhá řešení škod.

V případě lékařského ošetření nám prosím doložte všechny lékařské zprávy a účty, které jste platili. Pokud jste způsobili škody v rámci pojištění odpovědnosti, sepište nám kontakty na svědky události a zašlete dokumenty, které dokazují rozsah způsobených škod (např. fotografie nebo video). Pokud událost vyšetřovala policie, budeme potřebovat také policejní záznam nebo protokol.

Kde mohu nahlásit pojistnou událost cestovního pojištění?

cestovní pojištění

Přečtěte si, jak u nás probíhá řešení škod.

Některé škody nahlásíte u poskytovatele asistenční služby a jiné přímo u nás. Kontakt na svou asistenční službu najdete na vaší kartičce cestovního pojištění. U asistenční služby nahlásíte náklady, které se týkají léčebných výloh, cestovní a právní asistence, pojištění rizikových sportů a pojištění manuální práce. Asistenční službu můžete kontaktovat na tel. čísle +420 290 290 291. Pokud máte cestovní pojištění sjednané do 31. 5. 2017, kontaktujte asistenční službu na čísle +420 291 291 291.

Přímo k nám hlásíte škody z pojištění občanské odpovědnosti, úrazového pojištění, pojištění zavazadel, zpoždění letu, pojištění spoluúčasti při zapůjčení vozu z autopůjčovny v zahraničí, pojištění náhradního sportovního vybavení a škodu z pojištění stornopoplatků.

Jak dlouho průměrně trvá vyřízení škody z havarijního pojištění?

krátkodobé havarijko

V 90 % případů uzavřeme šetření škody do 7 hodin od dodání všech dokumentů. 

Mám pojištění odpovědnosti a způsobil jsem škody třetí osobě. Jak mám postupovat?

pojištění odpovědnosti

Přečtěte si, jak u nás probíhá řešení škod.

Pokud máte pojištění odpovědnosti doporučujeme vám tento postup:

  1. V případě, že došlo během události ke zranění osob, zajistěte neprodleně lékařskou pomoc.
  2. Řekněte poškozené osobě, že máte pojištění odpovědnosti, a požádejte ji, aby ponechala škodu v původním stavu, abychom mohli vše řádně prošetřit a zdokumentovat.
  3. Je-li to možné, rozsah škod nám můžete zdokumentovat (foto, video, kontakt na svědky).
  4. Zjistěte nám identifikační údaje a kontakty na poškozené osoby.
  5. Způsobené škody předem nehraďte a ani neuznávejte poškozeným nárok na náhradu škody bez našeho souhlasu.
  6. Pojistnou událost nám neprodleně oznamte a spolupracujte s námi při jejím šetření.

Co mám dělat, pokud se mi na cestách ztratí nebo poškodí zavazadlo a mám cestovní pojištění?

cestovní pojištění

Přečtěte si, jak u nás probíhá řešení škod.

  1. Pokud se vám ztratí nebo poškodí zavazadlo, budeme potřebovat soupis ztracených, odcizených nebo poškozených věcí, včetně dokladů o jejich zakoupení.
  2. Pořiďte si fotografie poškozených věcí a u odcizených věcí zajistěte policejní protokol.
  3. Po návratu z cest nám všechny dokumenty můžete zaslat e-mailem, přes náš online formulář nebo nám jednoduše zavolejte. Řešení škody pak už bude na nás.
  4. Nezapomeňte, že za poškození nebo ztrátu zavazadel ve většině případů při přepravě nese odpovědnost dopravce. Událost nahlaste přímo dopravní společnosti.

Musím s vaším cestovním pojištěním hradit případné ošetření v hotovosti?

cestovní pojištění

Pokud nechcete platit vaše ošetření v hotovosti, kontaktujte nejdříve naši asistenční službu. Najdeme vám zdravotní zařízení, kde můžeme zajistit platbu napřímo a vy nebudete muset na místě nic hradit. Bohužel neovlivníme destinace či zdravotní zařízení, kde přijímají platby pouze v hotovosti. V těchto případech budete muset za ošetření sami platit v hotovosti přímo na místě. My vám pak tyto náklady zpětně proplatíme.

Pro jaká zařízení je appka dostupná?

appka

Appka je dostupná pro zařízení iOS verze 14.0 a vyšší a pro zařízení Android verze 6.0 a vyšší.