Pokud se vás v pojišťovně při řešení škody zeptají, jestli chcete škodu řešit rozpočtem, nebo na fakturu, znamená to zjednodušeně řečeno, jestli chcete vyplatit peníze na účet, nebo proplatit fakturu servisu. „Každý klient si může vybrat z těchto dvou možností. U novějších aut doporučujeme fakturu, u starších rozpočet. V druhém případě si klienti s vyplacenými penězi mohou dělat, co chtějí. Někteří na opravu použijí levnější repasované díly, jiní auto neopravují a peníze si nechají. V případě další škody je ale potřeba prokázat, že poškozený díl auta klient opravil,“ říká Karel Luka z Direct pojišťovny.
I pokud se rozhodnete pro rozpočet a dáte auto do servisu, kde vyjde oprava dráž, tak vám na základě faktury pojišťovna peníze doplatí. „Samozřejmě zkontrolujeme, jestli je cena odpovídající, jestli například servis nepoužil předražené díly nebo jestli práce v servisu nebyla předražená,“ upozorňuje Luka.
Jak řešit opravu v servise
Když řešíte opravu fakturou v servise, je ideální využít některý z Fér servisů Directu. Tam máte jistotu, že pojišťovna proplatí celou fakturu. „Při řešení opravy jinde doporučujeme, aby si klient předem od servisu vyžádal rozpis prací a cenu, za kterou auto opraví. Když nám pak tento rozpis pošle a my ho schválíme, má jistotu, že nebude nic doplácet ze svého. Pokud ale servis auto opraví a použije předražené díly nebo cena za práci bude předražená, tak nemusíme fakturu klientovi proplatit celou,“ podotýká Luka. Stejně tak je potřeba dát pojišťovně vědět, když servis během opravy zjistí další škody.
Kdy můžete využít autorizovaný servis
Můžete se také rozhodnout pro opravu v autorizovaném servise. Počítejte však s delší objednací lhůtou kolem dvou týdnů.
Přečtěte si také