Skip to main content

Chystáte se na koupi staršího ojetého dieselu. Tak to byste měli zbystřit, protože u těchto aut nejvíc hrozí, že budou mít stočený tachometr. Zjistila to platforma carVertical díky analýze více než 570 000 zpráv o historii aut.

Tři čtvrtiny stočených dieselů

Dieselové motory mají v oblibě řidiči překonávající denně větší vzdálenosti. To je taky hlavní důvod, proč tato auta mají kilometry nejčastěji stočené. Ze všech odhalených aut se stočeným tachometrem bylo téměř 75 procent dieselů.

U ojetých aut na benzín je méně pravděpodobné, že dojde k podvodu s ujetými kilometry – jen asi 25 procent všech vozidel eviduje “stáčení” ujetých kilometrů. Trend se však může v budoucnu rapidně změnit, protože podíl naftových a benzínových motorů se v prodeji za poslední roky velmi změnil.

Stáčení tachometrů se objevuje dokonce i u elektromobilů a hybridů, v roce 2020 carVerical zjistil 0,6 procenta případů, u kterých se podvádělo.

Až 50 000 korun zaplatíte navíc

Úprava počítadla kilometru stojí pár stovek eur, a to i při dobře zabezpečených vozidlech s moderním softwarem. Na ceně auta ale mohou prodejci vydělat až 25 procent navíc. Bez povědomí a informací o historii auta můžete jako kupující přeplatit klidně i 50 000 Kč nebo víc.


Mohlo by vás zajímat

Prodáváte auto? Přečtěte si, jaké 4 povinnosti máte

Rekord? Auto stočené o 400 000 kilometrů

Podle průzkumu jsou nejčastěji stočená auta z let 1991 až 1995. Tachometr mohou mít ponížený až o 80 000 kilometrů Je to dané i tím, že počítadla u starších aut je z technického hlediska levnější a jednodušší upravit.

U aut z let 2016 až 2020 jsou kilometry navýšené v průměru o 36 000. Prodejci se ale neštítí kilometry stáčet i o mnohem víc. Podařilo se odhalit případy, kdy byl tachometr ponížený o neuvěřitelných 400 000 kilometrů.

Komentář k článku