Skip to main content

Důlky na autě po krupobití bývají poměrně častá škoda. Pojištění vám tak může ušetřit desetitisíce korun.

Můžou být velké jako tenisáky, dokáží nabrat rychlost až 170 km/h a objevují se při každé osmé až desáté bouřceKroupy pak za sebou často nechávají kapoty aut, které vypadají jak hřiště pro hraní kuliček. Jak se proti kroupám chránit? Ideální je mít auto v garáži nebo ho zakrýt pevnější fólií. A pokud vás chytnou během cesty, tak raději zajet na nějaké kryté místo pod strom, most nebo jiný podjezd. 

 

Cena za opravu po krupobití? 50 000 korun

Ne vždy je ale možné rychle zareagovat, a proto je dobré si auto proti kroupám pojistitStačí si vybrat pojištění přírodních nebezpečí. To si můžete sjednat k povinnému ručení nebo havarijnímu pojištěníKromě krupobití vám pojištění zaplatí i škody způsobené:

  • požárem,
  • výbuchem,
  • úderem blesku,
  • vichřicí, povodní,
  • záplavou,
  • pádem lavin,
  • sesuvem půdy,
  • zemětřesením 
  • a podobnými přírodními jevy.

Kroupy ale každopádně patří k těm častějším škodám. „Mohou přijít na jaře, v létě i na podzim, výjimečně i v zimě. Zrovna nedávno jsme platili opravu na Škodě Citigo, kterou poničily kroupy v Německu. Oprava stála 81 237 korun,“ uvedl Jan Kokeš z Direct pojišťovny. 

Cena vždy závisí na počtu důlků od krup, popřípadě druhu laku na autěV průměru se opravy po kroupách pohybují okolo 50 000 korun, ale mohou vyšplhat i ke sto tisícům. 


Přečtěte si také

Povinné ručení? Nezadlužte se kvůli nízkému limitu

 

Vyberte si, jakou chcete spoluúčast 

Při sjednávání si můžete vybrat, na jakou částku auto v případě přírodního nebezpeční pojistíte. Vzhledem k tomu, že například požár nebo povodeň mohou vaše auto totálně zničit, doporučujeme pojistit se na hodnotu auta.  

Zaměřte se také na spoluúčast, tedy částku, kterou budete na opravy přispívat z vlastní kapsy. Obecně platí, že čím vyšší spoluúčast, tím levnější pojištění. 

 

Opraváři umí důlky vytlačit 

A jak se vlastně důlky po krupobití opravují? Používá se takzvaná metoda PDR, u které není potřeba lakování. Důlky se jednoduše vytlačí. Karoserie pak vypadá jako předtím. Tam, kde je karoserie potlučená na hodně místech, opraváři mění celý díl, popřípadě se nerovnosti kytují a opětovně lakují,“ dodal Kokeš. 

Kroupy občas poškodí i přední nebo střešní sklo.  Pro tento případ si vždy ověřte, zda se pojištění přírodních nebezpečí vztahuje i na skla, nebo je potřeba mít sjednané připojištění skel.