Skip to main content

Zaplatili jste si cestovní pojištění od Directu a v jeho rámci i pojištění zpoždění letu? Povíme vám krok za krokem, na co máte nárok a co a jak dělat, když se váš let opravdu zpozdí.

 

Mám cestovní pojištění od Directu a zpozdil se mi let. Na co mám nárok?

Máte nárok na:

  • kompenzace ze zákona (na ty mají nárok i ti, kdo nejsou pojištěni u Directu)
  • kompenzace od Directu
  • součástí vašeho pojištění je i služba společnosti Click2Claim, která vám může pomoct s vymožením kompenzace od letecké společnosti. Stačí zavolat na telefonní číslo 253 253 181.

 

Ad kompenzace ze zákona

Pokud se váš let zpozdil nebo ho zrušili, máte za určitých podmínek ze zákona nárok na kompenzaci. V tomto článku si můžete přečíst podrobnější vysvětlení. A pokud je vám cizí handrkování se s leteckou společností, pamatujte, že každý klient Directu s platným cestovním pojištěním a připojištěním zpoždění letu má možnost využít zdarma služeb společnosti Click2Claim, která vám s vymáháním kompenzace od letecké společnosti může pomoct. Stačí zavolat na telefonní číslo 253 253 181.

 

Ad kompenzace od Directu

Každý, kdo si v rámci Direct cestovního pojištění sjednal i pojištění zpoždění letu, má v případě, že se letadlo zpozdí minimálně o 2 hodiny, nárok na jednu z těchto kompenzací (=musíte si vybrat): vyplacení 500 Kč, nebo proplacení vstupu do standardního letištního salonku.

 

Pokud si jako kompenzaci od Directu vyberu proplacení vstupu do salonku, jak to funguje?

Salonek si normálně zaplatíte a Directu pošlete tři věci: fotku účtenky ze salonku, fotku boarding pasu a nějaký důkaz, že se let opravdu zpozdil – stačí nám foto odletové tabule, kde je zpoždění zaznamenáno. Anebo SMS či e-mail, který vám od letecké společnosti spolu s informacemi o zpoždění letadla, dojde. Nebo si také můžete nechat vydat potvrzení s informací o zpoždění na letišti. Tohle vše pošlete, až nám budete hlásit svou pojistnou událost – nejlépe přes appku nebo klientskou zónu.

Stručně: nejsnazší cesta, jak nám celou záležitost nahlásit, jsou 3 cvaknutí foťákem a poslání skrz appku.

 

Pokud bude salonek dražší než 500 Kč, proplatíte ho taky?

Ano, proplatíme vstup do standardního letištního salonku (tedy nikoli vaše případné nákupy v něm). Běžná cena salónku se pohybuje od 500 Kč do 3 000 Kč za osobu, nejedná se o salonky typu premium class, kde jsou ceny vstupu obvykle vyšší. S sebou můžete vzít každého, koho máte pojištěného.

 

Vztahuje se pojištění zpoždění letu na všechny lety v době trvání mého cestovního pojištění? Tedy tam i zpět? I na přestupy?

Ano i ne. Pokud má váš první let zpoždění a vy kvůli tomu nestihnete navazující let, který ale odletěl včas, pak dostanete peníze jen za ten první. Pokud má váš první let zpoždění, vy doletíte pozdě a zjistíte, že další let má také zpoždění, pak dostanete peníze za oba lety.

 

Co pojištění zpoždění nebo zrušení letu nezaplatí?

Nezaplatíme vám, pokud odlet zmeškáte vlastní vinou nebo pokud nastane zpoždění letu kvůli stávce nebo jinému opatření leteckého dopravce nebo organizátora služby, které bylo známé už před plánovaným okamžikem odletu, a také neproplatíme nadstandardní poplatky letištního salónku nebo vyšší třídu služeb či exkluzivitu. A to i přesto, že na daném letišti nenachází běžný letištní salónek.


Přečtěte si také:

Zpoždění letu? Se správným cestovním pojištěním žádný problém!

Cestovní pojištění od Directu 2024 – nové a ještě lepší


Autorka Alena Kastnerová:

Jsem copywriterka s více než dvacetiletou praxí. Tu teď uplatňuji ve svém psaní o pojištění: informace získané od svých kolegů-odborníků překládám do lidštiny, aby jim každý, kdo se o pojištění potřebuje něco dozvědět, dobře rozuměl. Jednoduchost a srozumitelnost je to, co se snažím pojišťováckým textům přinést. A nadto se je snažím čtenářům překládat tak, aby i oni viděli v pojištění to, co já: zajímavý a sexy obor. 😊

Komentář k článku