Skip to main content

Rychlá pomoc, když se stane průšvih. K tomu slouží asistenční služby, které jsou často automatickou součástí pojištění. „Lidé ale mnohdy nevědí, co přesně mají sjednané. Naši klienti proto najdou všechny asistenční služby, které mohou využít, i s limity jednoduše v mobilní appce. Mají tam také po ruce číslo 291 291 291 na naši nonstop asistenční linku,“ podotkla Bára Vernerová z Direct pojišťovny.

Pojištění auta: 44 % řidičů využilo pomoc při poruše

Nejčastěji využívají klienti asistenční služby u pojištění vozidel. „Loni jsme pomohli 11 484 lidem. To znamená, že každý den potřebovalo asistenci v průměru zhruba 31 lidí,“ podotýká Vernerová.

U osobních aut řidiči nejčastěji volali z těchto důvodů:

  • porucha (44 %),
  • nehoda (32 %),
  • chyba řidiče, například zabouchnuté klíče nebo záměna paliva (22 %),
  • vandalismus (2 %).

Asistence u pojištění vozidel klientům pomůže, když je jejich auto nepojízdné. Asistenční služba zajistí a zaplatí například:

  • odtah do servisu,
  • pomoc mechanika při drobných závadách (např. defekt pneumatiky, vybitá baterie),
  • náhradní ubytování, dopravu nebo náhradní auto,
  • převoz nepojízdného auta ze zahraničí
  • a další služby, které máte sjednané.

„Vždy je dobré mrknout do smlouvy nebo do appky a ověřit si, co máte sjednané a na jaké limity. Případně je jednoduše možné limity upravit a služby připojistit,“ dodává Vernerová.

Pojištění domova: polovina lidí volá zámečníka

Kromě pojištění vozidel, můžete využít asistenční služby i v rámci pojištění nemovitosti nebo domácnosti. „Loni jsme takto pomohli 850 lidem,“ vypočítala Vernerová.

Nejčastěji lidé volali z těchto důvodů:

  • ztráta klíče, zabouchnutí nebo zalomení klíčů (48 %),
  • vodovodní škody (17 %),
  • porouchané spotřebiče (14 %),
  • škoda na odpadním potrubí (9 %),
  • poruchy na elektrickém vedení (6 %),
  • poruchy topení (3 %),
  • ostatní poruchy – např. plyn, IT (3 %).

„Naši klienti mají asistenční služby automaticky ke každému pojištění domu nebo bytu. Asistence zaplatí práci a příjezd potřebného odborníka. Nevztahuje se ale na náhradní díly,“ vysvětluje Vernerová.

Cestovní pojištění: 62 % lidí volá kvůli nemoci

Asistenční služby můžete využít, i pokud cestujete do zahraničí.

Nejčastěji lidé v rámci cestovního pojištění volají s těmito problémy:

  • onemocnění (62 %),
  • problémy se zuby (13 %),
  • záněty horních cest dýchacích (4 %),
  • úrazy (6 %),
  • zlomeniny (5 %),
  • žaludeční a střevní problémy (4 %),
  • záněty ucha (2 %),
  • urologické problémy (2 %),
  • ostatní (2 %)

Přečtěte si také

Mám „durchfall“. S tlumočením u lékaře pomůže cestovní pojištění

Kdy se vyplatí si za asistenci připlatit

Zabouchli jste si klíče v autě? Volejte pojišťovnu


Autor Michal Kárný:

Mám rád texty, které jsou jednoduché, přehledné, odpovídají na všechny otázky a dobře se čtou. Pojišťovnictví není jednoduchý obor. V Directu se proto už od roku 2019 snažím o to, aby lidé, kteří mají zájem, díky mým textům rozuměli tomu, co mají pojištěné a kdy jim pojistka pomůže. Pomáhá mi v tom i novinářská praxe z Brněnského deníku Rovnost, kde jsem začínal jako redaktor, pokračoval jako editor a svoje mediální působení ukončoval jako šéfredaktor.

Komentář k článku