Rychlá pomoc, když se stane průšvih. K tomu slouží asistenční služby, které jsou často automatickou součástí pojištění. „Lidé ale mnohdy nevědí, co přesně mají sjednané. Naši klienti proto najdou všechny asistenční služby, které mohou využít, i s limity jednoduše v mobilní appce. Mají tam také po ruce číslo 291 291 291 na naši nonstop asistenční linku,“ podotkla Bára Vernerová z Direct pojišťovny.
Pojištění auta: 44 % řidičů využilo pomoc při poruše
Nejčastěji využívají klienti asistenční služby u pojištění vozidel. „Loni jsme pomohli 11 484 lidem. To znamená, že každý den potřebovalo asistenci v průměru zhruba 31 lidí,“ podotýká Vernerová.
U osobních aut řidiči nejčastěji volali z těchto důvodů:
- porucha (44 %),
- nehoda (32 %),
- chyba řidiče, například zabouchnuté klíče nebo záměna paliva (22 %),
- vandalismus (2 %).
Asistence u pojištění vozidel klientům pomůže, když je jejich auto nepojízdné. Asistenční služba zajistí a zaplatí například:
- odtah do servisu,
- pomoc mechanika při drobných závadách (např. defekt pneumatiky, vybitá baterie),
- náhradní ubytování, dopravu nebo náhradní auto,
- převoz nepojízdného auta ze zahraničí
- a další služby, které máte sjednané.
„Vždy je dobré mrknout do smlouvy nebo do appky a ověřit si, co máte sjednané a na jaké limity. Případně je jednoduše možné limity upravit a služby připojistit,“ dodává Vernerová.
Pojištění domova: polovina lidí volá zámečníka
Kromě pojištění vozidel, můžete využít asistenční služby i v rámci pojištění nemovitosti nebo domácnosti. „Loni jsme takto pomohli 850 lidem,“ vypočítala Vernerová.
Nejčastěji lidé volali z těchto důvodů:
- ztráta klíče, zabouchnutí nebo zalomení klíčů (48 %),
- vodovodní škody (17 %),
- porouchané spotřebiče (14 %),
- škoda na odpadním potrubí (9 %),
- poruchy na elektrickém vedení (6 %),
- poruchy topení (3 %),
- ostatní poruchy – např. plyn, IT (3 %).
„Naši klienti mají asistenční služby automaticky ke každému pojištění domu nebo bytu. Asistence zaplatí práci a příjezd potřebného odborníka. Nevztahuje se ale na náhradní díly,“ vysvětluje Vernerová.
Cestovní pojištění: 62 % lidí volá kvůli nemoci
Asistenční služby můžete využít, i pokud cestujete do zahraničí.
Nejčastěji lidé v rámci cestovního pojištění volají s těmito problémy:
- onemocnění (62 %),
- problémy se zuby (13 %),
- záněty horních cest dýchacích (4 %),
- úrazy (6 %),
- zlomeniny (5 %),
- žaludeční a střevní problémy (4 %),
- záněty ucha (2 %),
- urologické problémy (2 %),
- ostatní (2 %)
Přečtěte si také
Mám „durchfall“. S tlumočením u lékaře pomůže cestovní pojištění
Kdy se vyplatí si za asistenci připlatit
Zabouchli jste si klíče v autě? Volejte pojišťovnu
Autor Michal Kárný:
Mám rád texty, které jsou jednoduché, přehledné, odpovídají na všechny otázky a dobře se čtou. Pojišťovnictví není jednoduchý obor. V Directu se proto už od roku 2019 snažím o to, aby lidé, kteří mají zájem, díky mým textům rozuměli tomu, co mají pojištěné a kdy jim pojistka pomůže. Pomáhá mi v tom i novinářská praxe z Brněnského deníku Rovnost, kde jsem začínal jako redaktor, pokračoval jako editor a svoje mediální působení ukončoval jako šéfredaktor.