Česko zasáhly silné deště a s nimi na mnoha místech hrozí povodně. Přečtěte si proto, jak se na velkou vodu připravit, co dělat v případě, že vám voda zaplaví majetek a jak škodu pak nahlásit pojišťovně.
Pokud jste v oblasti, kde povodeň hrozí, je potřeba se pořádně připravit. Věci, které můžete odvést, dejte na bezpečné místo. Například auto připravte na evakuaci nebo ho zaparkujte jinde. Kromě svého zdraví myslete i na zdraví domácích a hospodářských zvířat, která odveďte do bezpečí.
„Pokud dojde k evakuaci, doporučujeme zavřít přívod vody, plynu a vypnout elektřinu. Před odchodem také odstraňte nebo řádně zajistěte snadno odplavitelné předměty v okolí budovy a nenechávejte v budově ani mimo ni nebezpečné látky, chemikálie a podobně,“ radí mluvčí Direct pojišťovny Nela Maťašeje.
Připravte si evakuační zavazadlo
O případné evakuaci se dozvíte z médií nebo SMS zprávami. Pro tento případ je dobré mít dopředu přichystané takzvané evakuační zavazadlo. To by mělo obsahovat:
- Doklady a peníze
- Dostatek oblečení a obuv, ideálně nepromokavou
- Zásobu potravin a dostatek pitné vody
- Lékárnička a osobní léky
- Mobilní telefon s nabíječkou a ideálně i powerbanku
- Hygienické potřeby
- Dokumenty k nemovitosti a další důležité smlouvy
- Dětské potřeby a věci pro domácí mazlíčky
Direct je připravený vyplácet rychlé zálohy na řešení škod
Pokud už k záplavě došlo, nedělejte hlavně nic, co by mohlo ohrozit na zdraví a životě vás i ostatní. „Když to bude možné, pokuste se odvrátit bezprostředně hrozící škody a zmírnit následky již vzniklých škod. Chceme každopádně ujistit všechny klienty, že uděláme všechno pro to, abychom jim co nejrychleji pomohli. Škody mohou jednoduše nahlásit přes telefonní číslo 270 270 777, online na direct.cz nebo přes mobilní aplikaci Directu,“ říká Maťašeje. A dodává, že Direct pojišťovna je připravená vyplácet i rychlé zálohy na řešení škod, aby mohli lidé začít s potřebnými opravami co nejdříve.
Zároveň ale upozorňuje na množící se případy, kdy se lidé v současné době pojišťují na poslední chvíli. „Všechny pojišťovny mají v podmínkách uvedené, že v případě záplav a povodní začne pojištění platit až určitý počet dní po sjednání. V Directu je to 10 dní,“ podotýká Maťašeje.
Pro kalamitní situace pak Direct vytvořil stránky www.direct.cz/kalamita-jak-postupovat, kde klienti na jednom místě jednoduše najdou všechny informace a potřebné kontakty.
Autor Michal Kárný:
Mám rád texty, které jsou jednoduché, přehledné, odpovídají na všechny otázky a dobře se čtou. Pojišťovnictví není jednoduchý obor. V Directu se proto už od roku 2019 snažím o to, aby lidé, kteří mají zájem, díky mým textům rozuměli tomu, co mají pojištěné a kdy jim pojistka pomůže. Pomáhá mi v tom i novinářská praxe z Brněnského deníku Rovnost, kde jsem začínal jako redaktor, pokračoval jako editor a svoje mediální působení ukončoval jako šéfredaktor.