Zážitky lidí, kteří pracují na call centrech, bývají mnohdy děsivé. I proto si tato oblast vysloužila přezdívku call centráky. Že to tak nemusí fungovat všude, ukazuje kampaň Direct pojišťovny s názvem Voláme rádi, která letos vznikla. Jako jeden z cílů má právě zlepšení podmínek na ostatních call centrech. „Sepsali jsme výzvu za konečně normální call centra. Máme i desatero, jak by podle nás mělo takové normální call centrum vypadat. Chceme, aby to i jinde vypadalo jako u nás a lidé do práce chodili rádi a nestyděli se za to, kde pracují,“ říká mluvčí Direct pojišťovny Nela Maťašeje.
V rámci kampaně Voláme rádi se Direct rozhodl mimo jiné sesbírat zážitky lidí, kteří na call centru pracovali nebo pracují. „Došly nám opravdu děsivé příběhy. Občas jsme přemýšleli, jestli jsou skutečně pravdivé, ale podle zkušeností našich lidí z předchozích prací, je situace na některých pracovištích opravdu velmi špatná,“ dodává Maťašeje.
Ze všech zaslaných zážitků vybrala Direct pojišťovna 7 nejděsivějších nočních můr:
Neprodáš? Dostaneš baseballkou
Moje vedoucí chodila po call centru s baseballovou pálkou. Kdo neprodával, dostal přes záda pořádný ťukanec. Takhle chodila celou směnu, přes osm hodin. Můj kolega měl pak záda úplně modrá, za celý den totiž nic neprodal.
20 žen, 10 minut, 2 záchody
Na návštěvu WC jsme dostali 10 minut, přitom hromadně nahnali 20 žen na 2 záchody. Když mě pak jakýsi hejsek sprdl za to, že jsem se včas nevrátila z hromadné návštěvy WC, už mě tam druhý den neviděli.
Nesplněné normy? Den bez židle
Moje kolegyně z call centra vyprávěly zážitky, že pokud v předchozí práci neplnily normy, byla jim na celý den odebrána židle a nesměly na záchod.
Síťovka na hlavu a ponižování
Když někdo jeden den nic neprodal, nasadili mu na další směnu síťovku na hlavu. Ostatní se mu smáli a ponižovali ho. Když si někdo dovolil jít na WC mimo rozpis, tak na něho řvali jako na malé dítě.
Teď nám pěkně zazpíváš
Pokud někdo neměl dostatek prodejů, musel veřejně zpívat. Ostatní ho pak mohli ponižovat. Pokud zpívat odmítl, došlápl si na něho nadřízený jinak. Pokud si někdo po sto letech vzal propustku k lékaři, jeho nadřízený volal lékaři a zjišťoval, jak dlouho tam byl, s čím a kdy odešel.
Ten převoz sloního sperma musíš zajistit
Na call centru u přepravní společnosti po mně nějací puberťáci chtěli poslat sloní sperma. I když jsem věděl, že si dělají legraci, nesměl jsem podle předpisů jako první ukončit hovor. To mohl jen zákazník.
I pes by prodával líp
V předchozí práci jsem musela každý třetí hovor něco prodat. Když se mi to nedařilo, tak jsem si vyslechla urážky, že i pes by prodával líp. Dokonce se zveřejňovaly black listy lidí s nejhoršími výsledky a ti se pak veřejně zesměšňovali.
Pokud se vám také nelíbí podmínky v některých call centrech, šiřte výzvu www.volameradi.cz dál, ať společně ty callcentráky napravíme.